NGF markerer 75 års minnet for krigsutbruddet

Innholdet er 6 år gammelt. Vennligst les dette med hensyn til alderen, samt at informasjonen kan være utdatert.

Aldri mer 9. april, har vært en påminnelse de siste 75 år. Okkupasjonen av Norge, med de påfølgende kamphandlinger, vil for all tid stå som et av de svarteste kapitler i Norsk historie. NGF har i over 30 år markert dette ved tre av plassene der kampene tok plass og Garden var involvert, henholdsvis på Strandlykkja, Midtskogen og Lundehøgda. Så også i år:- Huseby Leir 10. April kl 10:00, HMKG har minneoppstilling i leiren
– Strandlykkja 10. April kl 17:30, HMKG, EspaTangen Musikkkorps og tidligere Forsvarssjef Sverre Diesen
– Midtskogen 10. April kl 19:30, HMKG, Elverum Barne og Ungdomskorps og NK Gardeskolen
– Lundehøgda 21. April kl 18:00, HMKG, Moelv Skolemusikkorps, Næren mannskor og Gardesjef Jan Fredrik Geiner.
Forrige Buskerud Gardistforening inviterer til skyting

Adresse: Postboks 7 Røa – 0701 OSLO
Nett: Facebook

Informasjon:

Ansvarlig redaktør:
Jan-Erik Skjeggerud

Gardistforbundet

Ansvarlig redaktør:
Jan-Erik Skjeggerud

En gang Gardist, Alltid Gardist.

Norges Gardistforbund © 2021. All Rights Reserved.